
SERVICEVILKÅR OG POLICY – REPAIR OFFICE
Gjelder for alle reparasjonstjenester og enheter levert inn via www.repairoffice.no
Sist oppdatert: [01.01.2025]
1. GENERELT
Ved innlevering av enhet til service eller reparasjon hos Repair Office (Kinaexpert AS), aksepterer kunden de gjeldende servicevilkårene som beskrevet i dette dokumentet.
Dette gjelder alle enheter, inkludert men ikke begrenset til:
-
Mobiltelefoner (iPhone, Samsung m.fl.)
-
Spillkonsoller (PlayStation, Xbox, Nintendo Switch)
-
Kameraer og objektiver
-
Nettbrett, datamaskiner/laptop og annen forbrukerelektronikk
2. GARANTI PÅ UTFØRT REPARASJON
Repair Office tilbyr 12 måneders garanti på alle reparasjoner.
Garantien dekker:
-
Komponentfeil som skyldes produksjonsfeil i nye deler
-
Problemer som gjentatt flimring på skjerm, forvrengte farger, defekt batteri osv.
Garantien dekker ikke:
-
Fysiske skader etter reparasjon (fall, støt, knust skjerm, skjev ramme)
-
Skader som følge av vann/fuktskade, selv etter vanntett enhet
-
Re-reparasjon på enheter som har vært åpnet eller forsøkt reparert av andre (privatpersoner eller verksteder)
-
Enheter som er jailbreaket/rootet (gjelder bl.a. mobiltelefoner og spillkonsoller)
-
Tap av personlig data, bilder, programmer eller spill
-
Skader på PlayStation/Xbox som følge av overoppheting pga. støv eller dårlig ventilasjon etter reparasjon
Merk: Vanntette enheter mister sin vanntetthet etter at de er åpnet for service – dette gjelder også hvis tetningslister byttes.
3. ANSVAR OG DATA
Kunden er selv ansvarlig for å:
-
Ta sikkerhetskopi av all lagret data
-
Fjerne SIM-kort, minnekort og eksterne enheter
-
Fjerne passord/skjermlås eller oppgi kode hvis det er nødvendig for funksjonstest
Repair Office er ikke ansvarlig for tapte data, brukerkontoer, tilganger eller filer etter endt reparasjon. Vi anbefaler at kundene tar backup før innlevering.
4. UNDERSØKELSESGEBYR / FEILSØKING
Ved innlevering til feilsøking eller diagnostikk, og der kunden velger ikke å gjennomføre reparasjonen, vil et undersøkelsesgebyr kunne påløpe. Beløpet avhenger av enhetstype, men ligger vanligvis mellom kr 300–600 inkl. mva.
5. HENTING AV REPARERT PRODUKT
Kunden må hente ferdig reparert produkt innen 3 måneder etter at beskjed er sendt (via SMS/e-post).
Etter 3 måneder forbeholder Repair Office seg retten til å:
-
Ta betaling for lagringskostnader, eller
-
Selge eller destruere enheten for å dekke kostnader med håndtering og lagring
Kvittering eller gyldig ID må vises ved henting.
6. ANGRERETT OG RETUR VED SERVICE
Angrerett gjelder ikke for fullført reparasjonstjeneste som er utført etter kundens samtykke. Dersom det er avdekket feil etter utført service, må kunden kontakte oss snarest for reklamasjon innen rimelig tid.
7. PERSONOPPLYSNINGER
Ved innlevering av enhet samtykker du til at vi behandler dine personopplysninger for å kunne:
-
Kontakte deg om reparasjonen
-
Behandle bestillingen
-
Dokumentere kundeforholdet
Vi behandler all informasjon i henhold til personvernlovgivningen (GDPR), og deler ikke informasjon med tredjepart uten samtykke.
8. KONTAKTINFORMASJON
Repair Office – Kinaexpert AS
Adresse: Selma Ellefsens vei 2, 0581 Oslo
Telefon: +47 45 55 35 75
E-post: post2repairoffice.no
Organisasjonsnummer: 921 684 134
Nettside: www.repairoffice.no
Bekreftelse
Ved innlevering av enhet til service, bekrefter kunden å ha lest og akseptert disse vilkårene.
Ønsker du at jeg: